lørdag 16. april 2011

Lørdag!

I dag har vi vært ute hele dagen!!!
Sebastian ville ut alt da klokka var 8.15, men jeg fikk drøya det en time.... Og han fikk ikke ringe på hos kameraten før tidligs kl 10. Han løp bort da klokka ble så mange, og da måtte kameraten spise frokost før han kunne ut... hehe..

Pernille lærte å sykle på tohjulsykkelen sin uten støttehjul i dag!!!!
Begynte å øve på denne tida i fjor.. Men hun har vært så redd.... Øvde litt for et par uker siden også.. Hun har egentlig skjønt hvordan man gjør det for lenge siden, men redselen har gjort at hun ikke har klart å få det til alikevel. Men i dag løsna det på andre turen!!! Og hun er såå stolt!
Starter, sykler og bremser selv nå!!!!

Natalie har øvd litt på å gå i trapper.. Hun får det fint til oppover når hun kan holde i rekkverket, men trenger en ekstra hånd å holde i på veg ned. Men det kommer seg veldig!

Ellers har dagen gått med til hagearbeid. Hele plenen er nå raket!!!
Og uten at jeg fikk vannblemmer!!!!!
Jeg har også malt den lille yttergangen vår ferdig! Måtte bare først stå i kø hos fargehandelen for å kjøpe en rull og tapetlim. Det er nemlig vegger med gammel ullstrie jeg har malt. Og da har jeg hatt på et lag med tapetlim aller først, for å mette tapeten så det ikke skull gå så mye maling. Etterpå har jeg malt 2 strøk. Så nå er hele yttergangen blitt sååå lys og fin! Mangler bare å male listene nå... Tror ikke jeg rekker det i morgen før vi reiser på påskeferie, så det får bli senere i påsken..

På ettermiddagen var vi på besøk hos et vennepar av oss. De bor utenfor byen, og har 2 barn i omtrent samme alder som våre store. Kosa oss med boller, kjeks, juice og kaffe ute i sola et par timer der også! Veldig deilig!!!!
Fikk gitt bort de to påskehønene fra forrige innlegg også :)

Da vi kom hjem fra besøk, og Robert kom hjem fra jobbing i huset til en kamerat ble det grilling og middag ute på verandaen. Fikk frem putene til utemøbleme!
Deilig med grilla grillskiver, løkpølser og potetsalat!!!
Og ikke minst en kald øl til !!!!

Jeg og Robert har hatt en liten samtale om ting vi vil fikse ute i hagen i år.
Også har vi planer om litt mer oppussing inne også... Beising av huset har vi bestemt oss for å vente med til neste år...

Ungene har kosa seg med påskeeggene sine til barne-tv!
Det er nemlig jeg vant med fra jeg var liten. At vi fikk påskeeggene lørdag i palmehelga, og måtte spare litt hele påsken... Ungene mine har ikke så store egg, og det er bestemor som har fylt dem. Så hun har sendt med litt ekstra, så vi kan ha påfyll.. Nå er det nemlig godis til barne-tv hver dag en hel uke.... Og siden de tror de ikke får mer, spiser de bare litt hver dag og er flinke til å spare!!!

Og sist men ikke minst, så har jeg blitt "tante" !!!
Ei av mine beste venninder har fått en liten gutt i går kveld. Fikk melding med bilde på formiddagen i dag. En liten knert på 2,310g og 47 cm. Født 6 dager før terminen.
Det kjedelig er at de bor i Stavanger... så nå sitter jeg her og lengter etter å ta toget bort og hilse på......

Håper du har hatt en fin lørdag, og start på påska!!!

1 kommentar:

wendysinfamilie sa...

Gratulerer som tante til en pitte liten gutt..
Høres ut som om dere har hatt en flott dag, og gjort unna både litt her og litt der. Er så godt å få litt unna på fridagene ..
Flinka..

Klem