fredag 18. mars 2011

lettere irritert...

Alle prøvene til snuppa var fine i dag.
Så hun har vært i barnehagen, og jeg på jobb.
Legen lurte på om jeg hadde søkt om utvidet kvote for "sykt barn-dager", men hun har jo ikke vært så mye syk før, så har liksom ikke tenkt på det enda.. Men hun oppfordret meg til å gjøre det.
Så da må jeg finne ut hvordan det gjøres.....

Jeg jobbet til 16.30, og skulle hente jentene hos pappa. Han hentet dem nemlig i barnehagen, for Robert er jo også seint hjemme hver dag nå som han jobber i Asker.
Vi kom inn døra kl 17, og eldstemann begynte å klage på at han var sulten, og ville ha ordentlig middag. Egentlig aller helst taco.... Jeg sa klart i fra at jeg var supersliten og trøtt, og kunne godt tenkt meg å legge meg i senga og bli der til i morgen..... Får til svar av mannen (som var hjemme rett før halv fem) at det kunne jeg vel.. Men fortsatt reagerer han ikke med å lage mat, eller handle litt for jeg sa jeg orket ikke ut igjen i dag... Og orket ikke lage noe mat... Men ingenting skjer....
Så etter en halvtime på soffan reiser jeg meg og tømmer oppvaskmaskinen, fant yoghurt til jentene og tok fram en halvferdig pizza fra fryseren og sa storegutt kunne få sånn. Storesnupp ville ha grilla pølser, så pappan reagerte på å fikse det til slutt...

Kjenner det irriterer meg at han ikke reagerer.. samtidig vet jeg han er sliten han også.. han har sikkert også hørt minstesnupp i natt, og han er tidlig oppe hver dag og har lange dager... Men det er jeg som lager mat og ordner alt 95% av dagene.... Så ønsker meg liksom så veldig at han ser at jeg trenger hjelp når jeg har det sånn som nå........ Men han er nok frustrert på at jeg har lagt meg over en time før han og sovnet lenge før han legger seg i nesten to mnd nå........... Så den hjelpa og medlidenheten må jeg nok se langt etter...

Ingen kommentarer: