tirsdag 22. mars 2011

3 ting

Nå er det faktisk flere ting jeg tenker på her....

Først og fremst.. denne skatten.... Hva er det med folk, og det å kunne få sjekka om man får baksmell eller igjen penger så fort som mulig????
Er jo ikke akkurat sånn at man får de penga i dag i tilfelle.. og alle er i hvertfall glade for at man ikke må betale restskatten i dag vil jeg tro... Men finne ut resultatet må folk... og på mange stemmer ikke det som står der engang.. fordi det ofte er flere opplysninger som mangler... og folk sitter jo ikke klare med alle papirer for å legge inn det som mangler med en gang heller vil jeg tro??? Eller????
Jaja.. jeg har det ikke travelt.. hadde ikke visst jeg kunne sjekke det på nett i dag om det ikke var fordi det ble sagt på radio, og ikke minst alle statusene på facebook... Uansett finner jeg ikke pin-kodene.. hehe.. men uansett tror jeg jammen ikke jeg hadde hatt bruk for de om jeg visste hvor de var heller.
Selvangivelsen kommer da i posten i løpet av uka, og da får jeg jo greie på det da!

Så over til en annen ting...
jobb
Har hatt en fin dag på jobb i dag!
Kost oss ute i sola med bål, pølser, kaffe og ski-gåing!
Men det jeg tenker på med jobb er litt i samsvar med dagens episode av under cover boss.
En rådmann som skal spare masse penger de neste årene har gått under cover i noen forskjellige deler av sin organisasjon. Vi har en ganske lik situasjon med innsparing her i kommunen.... hadde kanskje vært noe for vår rådmann også????

Det siste jeg tenker en del på i dag er fotograferingen av ungene.
Vi var på visningstime i dag, og det var ikke mange bildene jeg falt veldig for. De fleste var greie, men ingen var knallfine liksom. Fotografen sa hun skjønte det, og vi fikk en ny liten time for å prøve å ta noen nye bilder på torsdag kl 10. Håper det går bedre da enn det gikk kl fem på ettermiddagen sist!!! Super service da, det må jeg si!!!
Fotografen tipset om å kanskje finne en farge som kunne gå igjen litt på klærne til ungene.. Så hun kunne trikse litt med bildene og få frem den fargen litt...
Så jeg tenker og jeg tenker.... Vet jammen ikke helt hva jeg skal bruke.. Tror jeg må ta en titt i butikkene i morgen.. Om jeg kan finne noen klær som passer sammen...
Bare å hyle ut for dere om dere har tips!!!!

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Jeg skal iallefall aldri bli rådmann!!!

Kanskje gå for en mørk lilla? Name It har masse i både gutt og jente i mørk lilla...
gutt her f. eks http://nameit.bestsellershop.com/NO/inspiration/kids-victor-top/221864/221881

Veldig mange går jo for rød eller grønn, men synes ofte de blir så dominerende.. Svart og hvit er jo litt kjedelig.. Lilla er jo også veldig "in" da ;)

flink pike sa...

ja.. tenket på det.. men tror ikke storegutten er så glad i denne lilla`en.. så endte med turiks som en sånn "stæsj-ting" jeg.. hehe tror det kan bli bra!

og nei, vet du hva.. rådmann er ikke mitt drømmeyrke heller... men tror mange av de på toppen sånn i de aller fleste yrker og sånn trenger en liten påminnelse om hvordan det er "på gølvet"