torsdag 27. oktober 2011

da nærmer det seg da... årets begivenhet..

Ja.. det er Halloween jeg snakker om....
De eldste unga har nå blitt så store at jeg liksom ikke kommer helt utenom dette lenger.. dessverre...
Jeg er nemlig ingen fan... Men når nå denne tradisjonen har kommet, så synes jeg ikke vi kan tvinge oss helt utenom heller.. Da blir jo ungene utenfor.. Så vi får stille opp så nøytralt og lite som vi klarer uten å la helt være..

Så de to store skal få gå nask eller knep, og de skal få kle seg ut litt. Det blir ikke kjøpt inn mye tæsj, men jeg får nok et monster og en prinsesseheks ute i gata... med litt hjemmelaget kostyme.
Men så tenker jeg da, at vi må jo ha noe til de som kommer og ringer på her også.
Hørte tips om å male sånne "gresskar-ansikter" på mandariner og dele ut. Ganske morro da, men kanskje ikke så morro å få for ungene.. men om man har det i tilegg til noe annet kanskje?? Jeg får tenke litt...
Har fundert litt på å bake masse muffins og dele ut også. Kan jo pynte dem skumle eller noe..eller ta på en flaggermus-godis...
Jeg får tenke litt i helga. Det er jo tross alt ikke før 31.okt, og det er jo mandag.
Forresten har jentungen et ønske om sånn gresskar-pynt, men å kjøpe et helt gresskar? Hva skal jeg bruke innmaten til da??? Nei.. vi får nå se på det..



Hva synes dere om denne nye tradisjonen??
Er dere med, og hvordan?
Og kom gjerne med tips til noe godt å dele ut!

4 kommentarer:

Pia sa...

Jeg er vel heller ingen stor fan av halloween, men innser jo at det har kommet for å bli. Gutta gleder seg veldig. Vi legger ikke opp til noe spesielt, men de skal få kle seg ut og gå halloween sammen med venner på mandag...

flink pike sa...

hehe.. ja det er omtrent som her i huset...
har innsett at jeg bare må godta denne nye merkedagen.

Anonym sa...

Her på vestlandet har vi nyttårsbukk der alle barna kler seg ut og går på nyttårsaften. Synes i grunn det holder men...barn liker jo både utkledning og godteri da;). Det kom vel rundt 10 halloween utkledde barn her ifjor og da måtte jeg frem med godteri. Spent på om det kommer noen imorgen...Anne får gå nyttårsbukk, men halloween får vi vente med siden det ikke er så mye snakk om her enda..

Therese

flink pike sa...

ja.. er jo egentlig julebukk som er vanlig her.. fra jeg var liten. da 3.-4. juledag. Nå har vi gått halloween med de to store i dag. Første gang. Tror det blir HalloVenn (som er et alternativt opplegg uten skumle kostymer) neste år.