fredag 7. oktober 2011

rosa oktober

Ja denne måneden er viet til det rosa!
Og med det menes rosa sløyfe-aksjonen til Den norske kreftforening, der intektene går til forskning på brystkreft.

Jeg kjenner flere som har hatt eller har denne fæle sykdommen.
Den rammer både damer i 30-årene og 50/60 årene....
Min svigerfars samboer døde for snart et år siden etter å ha kjempet noen år mot sykdommen.

Jeg oppfordrer dere alle til å ta den rosa testen.
Den kan dere se forklart med tegneserie her, og det finnes en film på denne siden som er laget i samarbeid med KK og Den norske kreftforening. Det er ingen alder på å få denne sykdommen, så unge som eldre, sjekk dere!

Jeg har alt kjøpt meg rosa sløyfe til å ha på jakka.
Dette får du tak i ute på gatehjørner, og i de aller fleste butikker nå denne mnd.
Det selges også andre nyttige saker og ting som nå har fått rosa farge til intekt for denne aksjonen. Alt fra armebånd, klær, undertøy, verktøy og til blomster har jeg sett i butikkene!
Løp og kjøp!

Dette bildet har jeg lånt fra Den norske kreftforenings hjemmeside.


Har forresten prøvd å legge inn sånn banner som jeg fant på nettsiden til kreftforeningen, men får det ikke til.... noen som har tips?
Ha en fin fredag!

Ingen kommentarer: