torsdag 22. mars 2012

Ønsk meg lykke til...

Nå skal batteriene mine legges på lading.
Har hatt en lang, men veldig fin dag i dag! Fin dag på jobb med kakebaking og multikult, og en fin mix av paracet og ibux for å holde en liten migrene-greie så langt unna som mulig.

Henta vesla på veg hjem, fikk slukt ei pølse i brød før det bar ned på skolen på foreldresamtale om storesnupp i første klasse. Og det var jo bare sååå koselig! Bare masse skryt om den flinke, pliktoppfyllende, blide og omsorgsfulle jenta vår!

Etter dette bar det bort på høyskolen her for å være på kurs i 3 timer med jobben. Alle SFO`ene i kommunen kurses nå i LØFT (løsningsfokusert tilnærming), og i dag hadde vi første kurskveld. Dette var en knallbra kveld, og vi har fått masse små ahaopplevelser på hvor viktig vi som jobber i skole/SFO har. Hvilke muligheter vi har for å hjelpe og veilede ungene til å bli den beste utgaven av seg selv. Vi skal nå fokusere ekstra mye, mer enn før, på den atferden vi vil forsterke. Altså alt det positive. Og måten vi korrigerer den uønskede atferden på. Gleder meg til å starte på jobben med lysglimtjakt i morgen tidlig! Ja den lille tida jeg skal på jobb i morgen. Skal jobbe kun tidligvakta på SFO, fordi jeg skal ha hjemmeeksamen i modulen jeg har tatt i videreutdanningen for Barne- og ungdomsarbeidere det siste halvåret. Så jeg har litt av hvert å glede meg til i helga... For det er 4 dagers hjemmeeksamen....

Kjenner jeg er spent på oppgaven, og prøver å ikke stresse, men tror nok det er derfor migrene-hodepinen og litt kvalme sitter nå... lite hjelp med pillene jeg putter i meg..... Så nå tror jeg at jeg legger meg tidlig i dag for å lade opp.

Ønsker deg en god natt og en fin fredag!
Håper det blir like fint som i dag. I dag ble det satt varmerekord her i byen.
Herlig med våren! Elsker den årstiden!!!

Ingen kommentarer: