mandag 11. juli 2011

frekkhet eller lov?

Ja det kom jeg til å tenke på i dag...
Stod på meny og skulle handle et par kurver norske jordbær. Og dere har sikkert samme erfaringa som meg i år, enten er jordbærene overmodne, eller så er de nesten umodne...
Men saken er da... når man står i butikken og ikke egentlig finner en kurv som er helt så perfekt som man ønsket seg, er det da lov å flytte om på jordbærene???
Ta bort de man ikke liker å fylle på med andre finere fra andre kurver???




Vet ikke hva folk mener jeg, men jeg ble litt paff....

men så begynte jeg å tenke at kanskje det var sånn...... at man sjekker og kjøper kun det beste? Jeg velger jo for så vidt ikke å kjøpe epler med brune flekker... men jeg åpner ikke boksene med druer og bytter ut de som er stygge med finere druer........ hmm...

Legg gjerne inn dine synspunkter!

3 kommentarer:

angel with baby sa...

eg er av typen som bytter om bærene for å få kurven så perfekt som eg ønsker. Og har hendt ein eller to ganger at eg har gjort det med druer og. Men er på ein måte ikkje like greit med dei, for det er jo lokk på :)Trur nok butikkene ikkje liker at folk gjer det. Men om eg ikkje hadde bytta om bærene hadde dei mista eit salg frå frå meg i tillegg til den som kjem etter meg og kanskje velger å ikkje kjøpe fordi jordbærene er så stygge..

flink pike sa...

ja enig i det at de hadde mista et salg. men jeg synes jo butikkene bør være enda mer kritiske til hva de setter ut i butikken jeg da. om de er redd for å ikke ha salg bør de jo sørge for at alt i frukt og grønt ser fint ut mener jeg.
har ei svigerinne som jobber i en rimi-butikk, og der har jeg enda ikke sett norske jordbær, og jeg fikk høre at det ene og alene er kvaliteten på bærene, og at de faktisk sender det tilbake til leverandøren fordi det var for dårlig.

Men her i byen er det en spesiell kiwibutikk som har aller best, både utvalg og kvalitet på frukt og grønt, men ble imponert over denne rimibutikken nå, for synes ikke alltid det er så bra der. Og meny er faktisk av de med dårligs varer.... så jeg velger nok ikke den butikken igjen til det. I går ble det sånn fordi vi var på farten et sted og stoppa på den som var lettest tilgjengelig da.

flink pike sa...

og en annen ting... jeg vet ikke om det er rett eller galt å bytte om, har bare aldri falt meg inn å gjøre det selv. da lar jeg heller være å handle... så ble litt paff da hun dama flytta om på masse bær i to kurver for å få de fine.....
men jeg vet ikke hva som er rett og galt her.