mandag 2. april 2012

Kreativ familie: Lage noe med barna

Her om dagen var tante-Line innom på besøk, og sa hun ønsket seg noe hjemmelaget pynt igjen...
Og siden både mora og ungene i dette huset liker sånt, så vi tok det på alvor og satte oss ned og laget påskekyllinger.. Så nå får hun en av hvert av barna her.
Her ser du resultatet.

Tenkte at siden Foreldremanualen har tema med kreativ familie denne måneden så passa det ekstra bra med dette innlegget nå.

Fremgangsmåten er å male et isoporegg med gul hobbymaling,
lime de på en liten treknapp eller treskive.
Så limte vi flossegarn og perlesnor/silkebånd rundt.
Og ungene fikk stikke nebbet på plass der de syntes det passet,
limpte på fjær i den fargen de ville bak og tegna øyne.
Gutten fikk en flosshatt og jentene ei lita krone på hodet til kyllingene sine.
Ungene (på 8,5 år, 7 år og 3,5 år) har gjort nesten alt selv.
Jeg har vært limpistolsjef der det har trengtes, men de har så klart sagt hvor det skulle limes.


Lager du påskepynt?
Og lager du ting med barna???

2 kommentarer:

wendysinfamilie sa...

I år har det rett og slett ikke blitt noe påskepynt laging her men neste år skal jeg forberede meg litt mer så skal vi nok få til noe :-)

Pia sa...

Nei, jeg lager ikke påskepynt...Jeg er dårlig på¨sånn pyntegreier...Men er glad for at de er flinke i barnehagen og på skolen!