tirsdag 21. februar 2012

Pottetrening/ do-trening, tips???

Jeg skriver nå, fordi jeg trenger litt hjelp.......
Vi har ei jente på 2 år og 7 mnd (fyller 3 år i begynnelsen av juli). Hun våkner hver morgen med tørr bleie, og har gjort dette siden nyttår omtrent. Det virker veldig som hun har kontroll på når hun tisser og bæsjer. Hun kan nemlig holde seg litt om vi ber om det.. hvis vi har glemt å ta med bleie et sted el.l.... så har vi opplevd at hun venter til vi kommer hjem..

Det som er greia da, er at hun er LIVREDD for å sitte på do...
Bare vil ikke....
Vi har dosete og krakk, og jeg har forklart og vist henne at jeg holder henne og er der med henne, men hun vil ikke.
Vi har kjøpt inn fine truser som ligger klare i skapet, og det er veldig stas, hun har de gjerne på, utenpå bleia... Og hun vil gjerne gå uten bleie, men det blir jo et problem når hun ikke vil sitte på do..
Dukka sitter stadig på sin lille dukkepotte, og det kommer liksom noe, og hun tørker og vasker.. hehe..

Så det jeg lurer på... er det noen som har smarte triks eller tips der ute????

Tror vi må jobbe litt med å forberede.. Har tenkt på bøker, og vet jeg har et par bøker her om do-trening. Lillesøster og Pias potte mener jeg de heter. Men etter flyttinga for litt over et år siden klarer jeg ikke finne de igjen....... arg...... Finnes det flere fine bøker om temaet??? Hun er veldig glad i å lese nemlig.
Også lurer jeg på, skal vi kjøpe en potte, i tilfelle det er bedre for henne??? De to andre har aldri brukt potte, og selv er jeg ikke veldig glad i det må jeg innrømme...

Håper på masse gode tips og triks her nå!

2 kommentarer:

Christel Kroken sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

La henne være med deg på do. Holde deg, gi deg papir etc, akkurat det du forteller du gjør med henne. Det hjalp her. Snuppa har vært bleiefri siden nyttår. Hun blir 3 i slutten av juli