mandag 28. februar 2011

har overlevd!

Dagen i dag er overlevd!
Litt styr og mas og kjefting for å komme seg ut av huset med unga..
Men det gikk greit å komme inn på jobb, fikk mange klemmer og velkommen tilbake!
Det føltes godt. Var også noen som lurte på hvordan det stod til ,og jeg fortalte om minstesnuppa og problemene der. Noe de fleste foreldre kan sette seg inn i at er tøft.. heldigvis.
Og de så nok på meg at det var hardt å snakke om....

Medarbeidersamtalen gikk over all forventning.
Fikk jo noen spørsmål om ting som har vært på jobb siste halvåret, om det har vært med på å fremkalle sykemeldingen min.. og som jeg sa, så har det vel egentlig vært mange ting på en gang, men det på jobb har ikke vært hovedgrunnen. Det har vært mer enn noe annet bekymringer med vesla, slit med flytting oppussing av gamlehuset før salg, at vi brukte opp ferien på å pusse opp hos svigerfar, og ikke minst dødsfallet av svigerfars samboer gjennom 25 år..
Denne saken på jobb, mye syke barn og at mannen nå er pendler i noen mnd var bare det lille ekstra som fikk begeret til å renne over tror jeg...
Og det forstod de. De ville ikke mase og grave mer enn jeg ønsket å si, men samtidig sa de at de var der for meg om jeg trenger å snakke. Jeg fortalte at jeg normalt sett er åpen om alt i mitt liv, både oppturer og nedturer. Men at jeg nå har oppdaget at når det blir en så hard nedtur så lukker jeg meg faktisk mer enn det som er lurt.. tror jeg..
Jeg fikk mye god tilbakemelding på hvordan jeg takler jobben, det at jeg sier ifra når det er noe som ikke føles riktig og at jeg er ei positiv jente! Det var godt å høre!!! De var glad for å ha fått meg i jobb hos dem fordi jeg er den jeg er som person og fordi jeg er flink i jobben min. Og sånt føles veldig bra!!!
Snakket om ønsker og mål for neste skoleår. Så da blir det spennende å se hva som skjer der!
Dagen etter dette gikk veldig fint! Jeg har kost meg!!!

............helt frem til tannlegetimen...... grøss og gru så nervøs jeg var da jeg ble kalt inn fra venterommet... hjertet slo fort... tannlegen satte bedøvelsen, og forklarte rolig hva som skulle skje hele veien. Hun er veldig flink! Etter litt røsking kom tanna ut, og hun fikk meg til å blåse i nesa samtidig som hun holdt for nesa, for å forsikre seg om at det ikke var forbindelse fra bihulene og gjennom der tanna ble fjernet og ned i munnen. Noe det ikke var. Det ble et fint krater og trang ikke sy! Har spist litt smertestillende i dag, og det er ny runde nå før leggetid kjenner jeg.

1 kommentar:

wendysinfamilie sa...

Så flott du fikk en god velkomst tilbake på jobben, det betyr mye.
Uff skrekk og gru tannlegen iiii får vondt bare av å lese om det.. jeg har enormt med tannlegeskrekk..

Klemme på